Vora 500 escolars de 6é de Primària participen en la primera part del taller “Habilitats Socials”

30 de noviembre de 2017
30 de noviembre de 2017
La Unitat de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives (UPCCA) de la Regidoria de Benestar Social, amb la col·laboració del Centre Associat de la UNED de Dénia, ha organitzat, del 13 al 21 de novembre, una nova edició del taller “Habilitats Socials” amb alumnat de 6é de Primària dels centres educatius de Dénia, la Xara i Jesús Pobre. Hi ha participat en total 482 escolars d’11 centres del municipi. Les professores del taller són les pedagogues i expertes en habilitats socials Lorena Pérez i Sandra Baeza (ambdues de la UNED Dénia).
 
L’objectiu del taller és que l’alumnat adquirisca, desenvolupe i millore les competències relacionades amb les habilitats socials, aportant-los eines que els permeten tindre una adequada interacció en diferents contextos socials i que li faciliten el control del comportament en diferents situacions en què es puga trobar al llarg de la vida. També es pretén que l’alumnat, a través del joc i de la teatralització de situacions reals, treballe habilitats socials per al maneig de les relacions tant amb iguals com amb altres persones; així com la gestió de situacions conflictives. Tot el taller gira al voltant de l’assertivitat com a eix de moltes altres habilitats socials.
 
En cada sessió es desenvolupen principalment 3 dinàmiques. Amb la primera de les activitats es treballa perquè l’alumnat identifique els mecanismes per millorar el seu autoreconeixement, autoestima, autoacceptació, autovaloració, autorespecte, autosuperació, autoeficàcia i autodignitat i desenvolupe estratègies per a expressar i compartir sentiments. Amb la segona activitat es potencia la generació d’hàbits saludables així com que l’alumnat identifique els mecanismes per a millorar l’autocontrol emocional. Es treballa també l’autoafirmació, el dret a ser, pensar i actuar de manera diferent al grup. Per últim, en la tercera activitat s’aprofundeix en les habilitats emocionals i comunicatives.
 
Una vegada finalitzada cada sessió, el professorat completa un qüestionari per tal de poder avaluar la incidència de l’activitat i la seua utilitat pràctica. Esta valoració ha sigut vertaderament positiva, remarcant que aquestes sessions on es treballen les habilitats socials són essencials per ajudar als més joves en el seu desenvolupament. També han exposat la seua intenció de seguir treballant aquestos conceptes en la pròpia aula utilitzant com a base les sessions d’aquest taller.