Tornen en agost les campanyes de prevenció en el consum d’ alcohol y drogues

1 de agosto de 2017
1 de agosto de 2017

La Regidoria de Benestar Social mitjançant la Unitat de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives (UPCCA) de Dénia, te previst realitzar dues campanyes de prevenció d’addiccions durant el mes d’agost a la zona d’oci nocturn de la localitat baix la consigna: AMB 2 DITS DE FRONT.

Per XVIII any consecutiu mantenim l’aposta ferma i decidida per la prevenció del consum de drogues i els riscos associats al seu consum. Aquestes campanyes formen part d’un conjunt de programes, activitats i actuacions que es realitzen des del servei de la UPCCA de Dénia, per a fomentar la prevenció d’addiccions i afavorir el benestar de la societat Dianense, i en aquest cas, en els seus espais d’oci i de diversió.

L’objectiu d’aquestes campanyes és oferir una informació clara, realista i desmitificar els mites sobre els consums abusius d’alcohol i altres substàncies.

Les accions que es duran a terme són:

DISSABTE 5 D’AGOST, DES DE LES 00’00 H FINS LA MATINADA, EN LA ZONA DE MARINA EL PORTET AMB LA CAMPANYA DE LA UPCCA DÉNIA: “BEUS??? MESURA-HO!!!”

Posem èmfasi en l’alcohol, com a substància de major consum en la població. La finalitat principal d’aquesta campanya és que la població aprenga a calcular el consum d’alcohol en UBE’S (Unitats de Beguda Estàndard) en el seu propi espai d’oci i que puga diferenciar el consum puntual d’un consum abusiu que pot desencadenar en una addicció. Es faran una sèrie de preguntes i s’acompanyarà al participant en la reflexió: Que s’ha consumit? Molt de temps fa?, calcular el temps necessari per a la seua eliminació en funció d ‘UBE’S que s’hagen consumit, si és home o dona, edat i com es reflecteix en l’alcoholèmia, a més d’evitar els riscos associats al consum i afavorir les conductes saludables, responsables i el sentit comú.

DISSABTE 12 D’AGOST, DES DE LES 00’00 H FINS LA MATINADA, EN LA ZONA DE MARINA EL PORTET AMB LA CAMPANYA DE LA ONG CONTROLA CLUB: “SI TE’N PASSES, T’HO PERD”

L’objectiu és fer arribar els missatges sobre els perills que causen els consums abusius d’alcohol als joves, a l’edat més crítica de l’adolescència, moment en què es produeixen les primeres sortides nocturnes i els primers consums de alcohol i drogues.