Serveis Socials lliura 97.505 euros en ajudes econòmiques d’emergència durant el primer mes de l’estat d’alarma

22 de abril de 2020
22 de abril de 2020
Els Serveis Socials municipals són testimonis directes de les conseqüències que la crisi sanitària de la COVID-19 i l’estat d’alarma en què vivim des del 14 de març passat provoquen en la població, especialment en aquelles persones i famílies en situació més vulnerable.
L’Ajuntament de Dénia, conscient de l’agreujament d’estes necessitats, ha acordat un paquet de mesures socials que reforcen l’atenció i ajuda que es presta a la ciutadania.
Una de les més urgents és l’increment del pressupost que es destina a les ajudes econòmiques d’emergència (PEIS) per a persones individuals i nuclis familiars. En el pressupost de 2020 esta partida tenia assignada la quantitat de 230.000 euros i ara l’ajuntament ha acordat, amb el suport de tots els grups polítics de la Corporació, que esta quantitat ascendisca a 600.000 euros.
«I les xifres, malauradament, avalen este increment de les ajudes», assenyala la regidora de Benestar Social, Cristina Morera. A gener d’enguany, els Serveis Socials municipals van tramitar 100 expedients de PEIS i un altre centenar al llarg del mes de febrer, amb una despesa aproximada d’entre 30 mil i 35 mil euros per mes. Doncs bé, des que es va decretar l’estat d’alarma, i fins a la setmana passada, és a dir, en l’últim mes, s’han tramitat 217 ajudes econòmiques d’emergència que sumen un total de 97.505 euros.
En Serveis Socials també es donen ajudes directes en casos concrets de persones i famílies que necessiten urgentment aliments i altres béns de primera necessitat. Des de l’estat d’alarma s’han distribuït 3.000 euros en estes ajudes directes i està previst aprovar en els pròxims dies una altra partida de 3.000 euros per a fer front a estes situacions d’urgència. Quan es tracta de casos en què es detecta que el demandant requereix una ajuda assistencial alimentària més a llarg termini, es deriva a les organitzacions de la Mesa Solidària, «que estan realitzant també una tasca molt important en estos moments difícils».
A més de les ajudes econòmiques esmentades, des de Serveis Socials s’ha posat en marxa durant l’estat de confinament el servei «Telèfon amic» atés per dos psicòlegs de l’àrea i que rep una mitjana diària de 6 telefonades. S’han habilitat dos línies d’atenció telefònica, una per a persones majors de 30 anys (telèfon 620 636 908) i una altra per a famílies (número 618 936 332). La major part de les consultes realitzades tenen a veure amb l’ansietat que genera esta situació de confinament o la incertesa de què passarà quan finalitze. Els professionals del «Telèfon amic» atenen cridades de dilluns a divendres, en horari de 9 a 14 hores.
La tasca dels professionals que treballen al Servei Municipal d’Habitatge és també molt important en estos moments. Per això, continuen informant i assessorant la ciutadania de manera telefònica sobre les mesures del Govern referides a l’habitatge, com són les ajudes al lloguer o les moratòries d’hipoteques. Durant l’estat d’alarma, informa la regidora, estan rebent-se nombrosíssimes telefonades al servei, que atén de dilluns a divendres, entre les 9 i les 14 hores, des del número 96 646 70 73.
Per últim, però no menys important, la regidora de Benestar Social ha volgut subratllar que les altres àrees de la regidoria també continuen amb el seu quefer diari, gràcies al teletreball, fent seguiment, per exemple, dels usuaris del TAPIS o dels usuaris del programa d’absentisme escolar.
«En definitiva -conclou Cristina Morera- disposem d’un equip de més de 30 professionals molt implicats que estan treballant al màxim de les seues capacitats per ajudar i atendre als ciutadans i ciutadanes de Dénia que més ho necessiten en estos moments de dificultat».