Benestar Social du a terme la segona part del taller “ Habilitats Socials ” per a escolars de 6é de Primària

5 de abril de 2017
5 de abril de 2017

La Regidoria de Benestar Social, per mitjà de la Unitat de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives (UPCCA), i amb la col•laboració del Centre Associat de la UNED de Dénia, ha organitzat, del 3 a l’11 d’abril, la segona part del taller ‘Habilitats Socials’ amb alumnes de 6é de Primària. Hi participen en l’activitat 465 escolars d’onze centres educatius de Dénia, la Xara i Jesús Pobre. La regidora de Benestar Social, Cristina Morera, va assistir ahir a l’inici d’una de les sessions en el col•legi Maristas.

L’objectiu d’aquest taller és que l’alumnat adquirisca, desenvolupe i / o millore les competències relacionades amb les habilitats socials, aportant-los eines que els permeten tindre una adequada interacció en diferents contextos socials i els faciliten el control del comportament en diferents situacions en què es puguen trobar al llarg de la vida. També que l’alumnat, a través del joc i de la teatralització de situacions reals, treballe habilitats socials per al maneig de les relacions tant amb iguals com amb altres persones i gestione situacions conflictives.

Aquesta segona part es centra en reforçar l’habilitat de l’assertivitat, és a dir, saber expressar, en el moment oportú i de la manera adequada, les nostres opinions, sentiments i necessitats, respectant i acceptant els arguments dels altre, front a la passivitat i l’agressivitat.

I és que trobar la manera adequada de comunicar-nos a la vida és una habilitat essencial. Des de una bona autoestima i seguretat, podem expressar les nostres argumentacions, sentiments, necessitats i punts de vista, que cal saber-los comunicar de manera oberta, clara i adequada, escoltant-nos i posant-nos en el lloc de l’altre (empatia).

Imparteixen el taller la pedagoga Lorena Pérez i la doctora en Didàctica i Organització Escolar Maria Dolores Moreno, amb experiència en habilitats socials.

Una vegada finalitzada cada sessió, el professorat completa un qüestionari amb l’objectiu de poder avaluar la incidència de l’activitat i la seua utilitat pràctica.