“Amb 2 Dits de front» son les campanyes de prevenció de drogues organitzades durant la Festa Major de Dénia

10 de julio de 2017
10 de julio de 2017

La Regidoria de Benestar Social, mitjançant la UPCCA (Unitat de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives) de l’Ajuntament de Dénia, manté el seu compromís en la prevenció del consum de drogues i dels riscos associats al seu consum i planteja estratègies de prevenció promovent un debat social, realista i compromès sobre la situació d’aquestos consums.

Amb el treball conjunt de la UPCCA de l’Ajuntament de Dénia i l’ONG Controla Club es realitzen activitats de caràcter informatiu-preventiu adreçades a la població adolescent i juvenil en els propis escenaris d’oci.

S’han proposat diferents actuacions preventives de cara a l’època estival i, més concretament, durant la Festa Major de Dénia.

ACCIONS REALITZADES PER L’ONG CONTROLA CLUB:

L’ONG Controla Club desenvoluparà la campanya «Si et passes, t’ho perds» els propers dimarts 11 de juliol i divendres 14 de juliol, a partir de la mitjanit, en la zona d’oci de l’aparcament de La Guitarra. Controla Club instal·larà un estand informatiu de la campanya atès per voluntaris de l’ONG que incorpora panells i displays informatius, suports informatius i material de marxandatge d’última generació capaços d’atreure l’atenció del seu públic objectiu. L’objectiu és fer arribar els missatges sobre els perills que causen els consums abusius d’alcohol als joves, a l’edat més crítica de l’adolescència i en plenes festes populars, moment en què es produeixen les primeres sortides nocturnes i els primers consums de alcohol i drogues.

ACCIONS REALITZADES PER LA UPCCA:

La primera de les accions que durà a terme la UPCCA de Dénia, titulada “BEUS??? MESURA-HO!!!”, serà el dijous 13 de juliol a partir de les 00.00h també a la zona d’oci juvenil. Aquesta campanya pretén ensenyar als més joves a mesurar amb UBE (Unitat de Beguda Estàndard) el consum que fan d’alcohol. Així aprenen a mesurar si el seu consum és un ús, abús i / o suposa riscos, donant-los una eina de referència per a la gestió dels consums. El material que utilitzen en la campanya són cartells, díptics, guies de l’alcohol i díptics informatius de butxaca, a més del reclam d’algun regal a canvi que contesten a preguntes senzilles sobre l’alcohol. La UPCCA comptarà amb la col·laboració de voluntariat i col·laboradors formats en drogodependències, a més dels dos tècnics del propi servei.

Cal recordar que aquestes actuacions no seran les úniques. En el més d’agost es desenvoluparan dues campanyes més concentrades en les zones d’oci nocturn de la localitat.